Для логопедів

МИР ПОДРОСТКА

Яковенко Е.С.

Статья в журнале “Мария и Марфа” №4 2019

 

Портрет современного подростка

  1. Быть шокирующим, неожиданным для всех.
  2. Выглядеть или гламурно или неформального. Середины не бывает, не примут!!!
  3. Заниматься необычными увлечениями.
  4. Демонстрировать дерзкий, грозный, брутальный образ.
  5. Яркий макияж, неестественный цвет волос, эксцентричная прическа.
  6. Противостоять всему и всем.

 

Почему быть подростком трудно? Почему никто не понимает и не слышит? Переходной возраст - это ужасное время, кругом враги, все плохо, а отражение в зеркале приводит к депрессии.Сам не понимаешь, что хочешь, а от тебя требуют ответственности и целеустремленности. Так хочется создать свой мир, но неизвестно с чего начать (глазами подростка).

Затримка мовленнєвого розвитку дитини

Автор: нейропсихолог Олена Яковенко

Журнал “Практичний психолог: дитячий садок, №7, 2013”

 

Особливого значення мовлення дітей набуває в ранньому віці. Сам тоді воно виникає, починає розвиватися, разом із ним розвивається психіка дитини. Тому діагностику психоемоційного розвитку потрібно розпочинати з мовлення. Воно, як термометр під час застуди, стає індикатором “температури” мозку, вказуючи на його недорозвиток чи затримку дозрівання структур.

Про майбутню освіту свого нащадка сучасні батьки починають замислюватися ще тоді, коли той перебуває на етапі внутрішньоутробного розвитку. Щойно дитина “оселяється” вдома, починається її пасивне навчання та підготовка до задуманої батьками школи. Для цього купують багатофункціональні іграшки, брязкальця для “вундеркіндів”, картки й електронні програми для навчання читанню на підсвідомому рівні. Також батьки з пелюшок читать дитині вірші, аби до 2-3 місяців навчити її відчувати ритм та привчити до щоденних занять. Проте це лише один із чудернацьких варіантів батьківської необізнаності щодо розвитку немовляти та його виховання. 

Психоемоційний розлад поведінки дітей: суть, особливості прояву, надання допомоги

Яковенко О.С.

Практичний психолог. Дитячий садок № 2, 2013

 

Останнім часов неухильно збільшується кількість дітей дошкільного віку з яскраво вираженими ознаками психоемоційного розладу поведінки. Батьки, які не розуміють суті та можливих наслідків таких проблем поведінки, приводять дитину в дошкільний заклад загального типу, сподіваючись, що педагоги та практичні психологи легко впораються з цим. Натомість працівники дитячого садка здебільшого вважають такі проблеми педагогічною занедбаністю і часто трудяться намарно. Застосування виховних заходів, як правило, призводить до протилежного результату: дитина стає некерованою та агресивною, заважає іншим дітям під час занять чи відпочинку і навіть лякає їх своєю неадекватною поведінкою. 

Завдання персоналу дитячого садка, який спостерігає за цією дитино протягом дня, вміти відрізняти відхилення поведінки, пов'язані з педагогічною занедбаністю, від психоемоційних розладів поведінки дитини, а також надати неоціненну допомогу батькам, запропонувавши конструктивний підхід до подолання таких труднощів.

Записати дитину на консультацію